Преоборудване на стар автобус с колани струва около 2 хил. лв., смятат експерти

Преоборудване на стар автобус с колани струва около 2 хил. лв. Ако коланите се използват при инцидент, жертвите със сигурност ще са по-малко.

Това коментира председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров в ефира на "Нова телевизия".

"След проведени разговори с лаборатории, стана известно, че цената за даване на становище и сертифициране е около 500 лв. Най-близката подобна лаборатория до България е в Турция", каза той и добави, че цената на един колан е около 15 лв, а общата сума за един автобус е около 2 хил. лв.

"Проблемът е, че седалките в старите автобуси не са оразмерени конструктивно да понесат въпросното натоварване, когато се добавят коланите. Това е технически проблем", съобщи другият събеседник в студиото - Петър Захариев, член на Управителния съвет на Сдружението на автобусните превозвачи.

По думите му един нов автобус струва от 200 000 лева нагоре и затова не е толкова лесно да се купи. "Ако се приеме нова наредба за задължителни колани във всички автобуси, има опасност от фалит на много фирми", каза той. Захариев заяви, че проверка Централната автогара в София проверка е показала, че 99% от автобусите са с колани и имат видеорегистратори.

Според него в страната има 15 000 автобуса, а средната възраст е между 15-20. Той напомни, че в автобуса от катастрофата край Своге, коланите са били налични, но не са били използвани. В момента приоритет на превозвачи и експерти е да затегнат мерките срещу практиката за непоставяне на колани.