Пътищата у нас са опасни заради недобра маркировка

В градска среда кръстовищата винаги са конфликтни точки, а скоростта е голям проблем при навлизане там. Водачите трябва да намаляват скоростта преди навлизане в кръстовище, което често се нарушава. Уязвимите участници в движението също могат да бъдат потърпевши и трябва да бъдат много по-внимателни. Това коментира Росен Рапчев от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" при гостуването си в БНТ.

Честа причина за пътната безопасност е и инфраструктура, като маркировката, пътните знаци и мантинелите са ключови за безопасността на пътя, каза Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Знаци, които са останали след ремонти и промяна на инфраструктура, несъответстваща на хоризонталната маркировка, могат да бъдат предпоставка за инциденти.

"Ние смятаме, че някои пътища са опасни, най-вече заради недобра маркировка, недобра видимост на пътните знаци от храсти и растителност около пътя.

Много често, особено след зимния сезон пътищата не се почистват и има пясък останал, който пясък има лошо сцепление на пътя. На повечето места, на които пътищата не са в добро състояние, това са общинските и втори и трети клас пътища. За тях естествено и по-малко средства отиват от бюджета", коментира Рапчев.

"Самият факт, че на АМ "Тракия" в продължение 40 км има ограничение за 90км/ч. говори достатъчно. Да тя е опасна на места, има някои места, на които има условия за аквапланинг, около Траянови врата, това нещо се обозначи със знаци и нищо друго не е направено и обикновено всяка година на това място стават катастрофи", коментира Илия Тодоров.

Според Рапчев камерите са ефикасни, особено триногите и камерите за средна скорост, чрез които може да се обезопасят дълги участъци. Агенция "Безопасност на движението по пътищата" има желание за промяна на законодателството с цел облекчаване и улесняване на процеса при установяване на нарушения и налагане на наказание.

Лайвнюз