Нова платформа щяла да насочва пациенти към добрата болница

Център за защита правата в здравеопазването /ЦЗПЗ/, Сдружение за развитие на българското здравеопазване и пациентски организации стартираха днес онлайн платформа, на която желаещите ще могат да дадат оценката си след престой в дадена болница. Предприети са мерки да няма фалшиви сигнали, подчерта д-р Стойчо Кацаров от организацията.

В онлайн платформата goodhospital са зададени 10 критерии, по които пациентите ще могат да оценят лечебното заведение. Критериите ще бъдат предоставени и на болниците, които, ако имат желание, биха могли да отговорят, допълни Кацаров.

По думите му целта е публичност на информацията за болниците, като лечебните заведения ще трябва да отговорят дали имат публикувани на достъпно място цените на услугите си, публикуване на снимки на екипите, работещи в болницата, публикуване на образци за информирано съгласие, публикуване на процедурата за жалби, както и на информация за вътрешноболничните инфекции, броя на смъртните случаи и др.

Целта на тази информация, засягаща лечебните заведения, е само за да се ориентира пациентът, когато избира в коя болница да потърси помощ, обясни Кацаров.

Болниците, които отговарят на всички критерии, зададени в платформата, ще получат пациентски сертификат "Добра болница", който ще е валиден една година, каза Пенка Георгиева от пациентски организации "Заедно с теб".

Лайвнюз