Превозвачите: Решението за пакета ,,Макрон'' е срещу периферията на Европа!

Решението на Еропарламента е продължение на едно политическо поведение по оста Запад – Изток, пряко насочено срещу страните от географската периферия. Това каза изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев, предаде БГНЕС.

По време на пресконференция от браншовата организация обявиха позицията си относно отказа на Европейския парламент на даде мандат на транспортната комисия за започване на обсъждане под формата на триалог между Европейската комисия, Европейския съвет и Европейския парламент по пакет „мобилност“ или известен още под името ,,пакет Макрон".

„Не се дава мандат за договаряне на текстовете, с които бяхме постигнали известен напредък. Този отказ е доказателство, че наистина беше извършен пробив на ниво транспортна комисия, който очевидно не се хареса на евродепутатите и най-вече френските“, отбеляза Йордан Арабаджиев.

„Като професионалисти виждаме как с политически лостове и механизми се налагат интересите на определени държави да решат техни, вътрешно браншови проблеми, за сметка на другите страни и по начин, който погазва всички основни права на ЕС – конкуренция, общ пазар, равнопоставеност, свободно движение на хора, стоки и капитали“, каза още Йордан Арабаджиев.

Той припомни, че в България превозвачите са получили подкрепа на всички институционални нива, а благодарение на личните усилия на премиера Борисов и в разговори с канцлера на Германия Ангела Меркел и президента на Франция Емануел Макрон са била дадена „зелена светлина“ за постигане на компромис по регулациите.

„Ето защо гласуването в транспортната комисия на ЕП ни даде надежда. След това решение, ако някой си е мислил, че няма пробив, трябва да замълчи. Такъв пробив имаше, но за нас е важен крайният резултат. Вместо да се доближаваме до крайния резултат, последното решение на ЕП ни отдалечава“, аргументира се Йордан Арабаджиев.

От бранша изказват съмнение, че всичко това е опит по административен път да бъде отнет един от малкото работещи бизнеси в Източна Европа, а българските превозвачи ще бъдат принудени да работят за чуждестранни фирми. От Съюза на международните превозвачи изразиха и подкрепа за създаването автомобилна камара, с която част от транспортните фирми са несъгласни.

Лайвнюз