БСП: 70 на сто от автомобилите ще бъдат обложени с по-тежък данък

„70% от автомобилите в България ще бъдат обложени с по-тежък данък. Това са автомобилите на българските граждани с по-ниски доходи. Това са автомобилите на хората, които вчера управляващите оставиха в ъгъла, на българските пенсионери, които оставиха с минимална пенсия и не могат да си позволят да си купят електрически автомобил“. Това заяви народният представител от ПГ на „БСП за България“ Иван Иванов от парламентарната трибуна, рпедаде БТА.

Според него, когато се прави данъчна политика, първо трябва да се мисли за гражданите, които пълнят хазната, да им се даде възможност да дишат.

„Отговорността за повишаване на данъците после се прехвърля на кметовете, с което управляващите си измиват ръцете. Правят сериозна крачка в посока да лишат българските граждани от възможността не само да си купуват автомобили, но и да карат старите си“, каза още той.

Иванов подчерта и изключително високите цени на горивата. „Управляващите правят антиполитика към българските граждани. Никой не разбира мотивите, с които се прави тази промяна. Тези предложения са вредни“, категоричен е народният представител. Според него трябва да има друг подход – да има преференции и да се даде възможност на хората за нормални доходи.

За управляващите най-лесно е да вдигат данъците, но първо трябва да се реши проблемът „За управляващите най-лесният подход е да вдигат данъците, но първо трябва да се реши проблемът“, заяви народният представител Явор Божанков.

Според него има основания за промени. „Знаем, че България е заплашена да плаща санкции и страната ни е осъдена. Една от линиите на замърсяване са старите автомобили.

С рестрикциите в Европа, голям обем стари коли ще тръгнат към България и това ще се превърне в още по-голям проблем“, обясни той. Като пример даде един автомобил, за който се плаща данък 450 лв. и е сравнително нов- с Евро 5 стандарт.

„Може би данъкът ще намалее с 60 лв. до 100 лв. А един 20-годишен автомобил, със 100 конски сили, ще заплаща с 60 лв. повече. Дали при състоянието на финансите на българите и цените на автомобилите, това ще доведе до голяма промяна и ще ограничи регистрацията на стари коли?“, попита Божанков.

„Министърът казва, че това е инвестиция в здравето, но аз смятам, че не е. Попитах го - на колко автомобила в България е отказана регистрация, защото не отговарят на екологичните стандарти. Отговорът е - нула“, обясни народният представител.

Той подчерта, че няма такъв нормативен ред. „Една кола на 5 години може да е със стандарт Евро 5 или Евро 6, но да е с премахнат катализатор и да замърсява повече от 30-годишна кола“, каза още той.

Лайвнюз