Увеличиха данъците на старите коли!

Депутатите окончателно увеличиха данъка на старите коли по предложение на Министерския съвет. Това стана по време на окончателното приемане на Закона за корпоративното подоходно облагане, предаде Офнюз.

Увеличението на налога за колите беше заложено през преходните и заключителните разпоредби на проекта.

Социалистите остро разкритикуваха предложението на управляващите и предупредиха:

"С това увеличение правителството няма да издържи и до Нова година", обяви депутатът от БСП Георги Свиленски и добави, че би приел увеличението, ако е било записано в програмата на управляващите.

Не само БСП, но и "Атака", които са част от управляващата коалиция, бяха против. От партията на Волен Сидеров дори призоваха ГЕРБ да преосмислят решението си за вдигане на данъците. Павел Шопов от Атака дори поиска почивка, за да могат ГЕРБ да се консултират с "висшето си ръководство".

"Ако този бюджет не е каца с мед, то той е една голяма делва с мед. И на този кюп с мед вие сипвате две лъжички катран. Защо? И аз се чудя - Борисов явно не ви е проследил, иначе щеше да го каже, да ви спре от това безумие, което вършите", каза Шопов на колегите си от ГЕРБ, с които заедно управляват страната.

ГЕРБ и НФСБ защитаваха тезата, че вдигат данъците на старите коли като мярка за по-чист въздух. " Трябва да се подкрепят усилията ни въздухът в България да бъде по-чист и този, който замърсява, да плаща малко повече", коментира депутатът от НФСБ Георги Колев.

"Обединените патриоти" искаха колите с газови уредби да се ползват с 50% намаление на данъка. Идеята им обаче не беше приета. "Патриотите обаче се ядосаха не на ГЕРБ, а на останалите партии. "Хората бяха наказани от Марешки и ДПС", коментира след отхвърлянето депутатът от "Обединените патриоти" Юлиан Ангелов. По думите му позицията на ГЕРБ е била ясна, Воля и ДПС да можели на подкрепят, както направиха от БСП.

ДПС определиха идеята като лобистка и провокативна. Йордан Цонев обяви, че няма как да се знае кога колата е на газ и кога на бензин.

Границите, в които ще се определят дължимите пари за мощността са:

- до 55 kW включително - от 0,34 до 1,20 лв. за 1 kW;
- над 55 kW до 74 kW включително - от 0,54 до 1,62 лв. за 1 kW;
- над 74 kW до 110 kW включително - от 1,10 до 3,30 лв. за 1 kW;
- над 110 kW до 150 kW включително - от 1,23 до 3,69 лв. за 1 kW;
- над 150 kW до 245 kW включително - от 1,60 до 4,80 лв. за 1 kW;
- над 245 kW - от 2,10 до 6,30 лв. за 1 kW;

При годините на колата стойностите, които участват в формирането на имуществения коефициент са:

- Над 20 години - 1,1
- Над 15 до 20 години включително - 1
- Над 10 до 15 години включително - 1,3
- Над 5 до 10 години включително - 1,5
- До 5 години включително - 2,3

Екологичният коефициент се определя само то екологичната категория.

- без екологична категория - 1,10-1,40
-"Евро 1" и „Евро 2" 1,10-1,40
-"Евро 3" 1,00-1,10
-"Евро 4" 0,80-1,00
-"Евро 5" 0,60-0,80
-"Евро 6" и "ЕЕV" 0,40-0,60.

Лайвнюз