Туристическият бранш настоява за пари за реклама

Българският туристически сектор има нужда от спешна роля на държавата в качеството ѝ на собственик на публичната държавна собственост. Нужен е мащабен ресурс за реклама на България като туристическа дестинация, коментира в ефира на Нова телевизия Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм, писа Инвестор.

Според нея трябва да се популяризира националното богатство, културно-историческото и природно наследство и да се говори повече за изграждането на професионални туристически представителства в чужбина. Тя уточни, че не става дума за реклама на частни хотели, ресторанти и туристически атракции.

„Всички наши колеги са направили максимума. Говорим за реклама на България в българските и международни медии, защото наблюдаваме следната ситуация – имаме сравнително спокоен геополитически район, в който се намираме, а в същото нашите преки конкуренти – Гърция, Турция, Мароко, Тунис, Египет, Черна гора, Хърватия, Сърбия, Северна Македония провеждат мащабни, професионални и впечатляващи реклами”, обясни Карастоянова.

Според нея е нужен инструментариум за привличане на повече авиопревозвачи не само от Европа, но и от далечния Изток. Това е единственият начин за сериозен ръст на платежоспособните чужди туристи, категорична е тя.

По думите ѝ причините за спада в бранша се дължат на геополитически фактори, тъй като по-спокойният район и по-големите бюджети на нашите конкуренти ги правят предпочитани на международните пазари.

Карастоянова припомни още, че туристическият бизнес в България отданва настоява за удвояване на парите за национален маркетинг и реклама на българския туризъм през следващата година.
Големите инвеститори в туристическия сектор отправиха още в средата на миналата година официално предложение до управляващите 0,5% от приходите в сектора на туризма да отидат за реклама на българския туристически продукт. В конкретното предложение, изпратено и до премиера Бойко Бориспв се настоява националната реклама на туризма да се финансира с 0,5% до 1% от приходите, които реализира секторът за предходната година. По неофициални данни за 2018 г. говорим за над 8 милиарда лв., уточни още Карастоянова.

За бизнеса е важно парите за национална туристическа реклама да се насочват особено към специализирани кампании в новите презокеанскки перспективни пазари, добави тя.

Лайвнюз